středa 3. srpna 2011

System does Matter jako jeden možný herní přístup

GNS bylo často vyčítáno, že nebere sociální aspekty hry v potaz. Není pravda, že nebere žádné, ale je pravda, že některé pomíjí. Zkusil jsem přemýšlet nad tím, jestli je tedy kvůli tomu opravdu chybná, ale potom mě napadlo, že možná bude lepší přemýšlet nad tím, proč to tak je. Některým lidem očividně sedí a některým ne.

sobota 16. července 2011

John Carter - klasika žánru míří do kin.

A je to tady, sen se stává skutečností, doufejme. Příští rok na jaře spatří plátna kin filmová adaptace klasické planetary romance (či sword and planet, chtete-li) Princezna z Marsu z roku 1917, jejímž autorem je Edgar Rice Burroughs (autor Tarzana, nebo série Pellucidar). Je to, mimo jiné jedna z knih v legendárním apendixu N. Režiji má na svědomí Andrew Stanton (autor animáků Wall-E nebo Hledá se Nemo). Bude to jeho hranná prvotina, takže uvidíme. Pro případné skeptiky, trailer a dostupné informace dávají naději, že by mohlo jít o seriózní projekt, k němuž bude možná prozíravější upínat své naděje než k nové adaptaci Conana. Ale nepředbíhejme, uvidíme. Za povšimnutí stojí i ústřední sklatba od Peter Gabriel.

pondělí 11. července 2011

Hola, hola!

Tak po menší pauze, herní i psací se Metagame opět probouzí. Zkoušky v tomto semesru už skončily a včera jsme opět rozjeli pokračování naší kampaně (postavy se momentálně potloukají po Vornheimu). Tím pádem se vrátím opět i k psaní na blog. Trochu si uspořádám myšlenky a ujasním co psát teď a co potom a záhy se tu určitě objeví nějaký další článek.


Všem kteří přečkali děkuji za trpělivost :-)

Bajo

čtvrtek 5. května 2011

Vornheim – the complete city Kit

Recenze nového počinu old school renissance, který ukazuje, jakým směrem by se mohl retro design ubírat. Jak již název napovídá, Vornheim je rozšíření, praktická sada, či možná ještě výstižněji řečeno souprava, jak hrát městské dobrodružství. Jedná se o velmi unikátní produkt a to po mnoha stránkách. Zosobňuje designérskou inovaci, praktickou použitelnost i old school renissance v podobě, kde pouze nenapodobuje, ale zkoumá a posunuje dál. A to vše ve velmi stylovém a inspirativním balení.

Honičky ve městě

Jen takový nápad. Čtu Vornheim - městské fantasy rozšíření od Zaka S., z blogu Playing D&D With Porn Stars. A kromě spousty atmosférických a inspirativních nápadů, jako i efektivních technik na přípravu dobrodružství, je tu určitý návod na honičky ve městě. Vhodné zejména pokud nehrajete se skillama, nebo se vám jejich použití nelíbí. Trochu jsem se nechal inspirovat, i když jsem ten Zakův nápad trochu upravil pro vlastní potřeby.

úterý 3. května 2011

Sandbox a hex crawl

Pod těmito anglickými termíny se skrývá druhá, přesto neméně důležitá tvář old school hraní. (tou první je samozřejmě dungeon crawl – prolézání podzemí). Sandbox, což by se mohlo do češtiny přeložit jako pískoviště, je specifický formát dobrodružství v divočině či pod širým nebem, který klade důraz na volnost pohybu a atraktivitu herních lokací. Hex crawl je potom metoda objevování světa. Jedná se o metodu pro mapy zaznačené na hexovém papíře, kdy hráči jednotlivé hexy postupně procházejí, zjišťují co ukrývají a zažívají dobrodružství podobně jako v podzemí.

Ohlednutí

Asi po měsíci, co Metagame prožil vzkříšení, malé ohlédnutí atd...