Retroklony - rozdíly

Sword and Wizardry - White Box:
- postavy dostávají procenta ke zkušenostem (+5%), pokud mají vysokou (alespoň 13) klíčovou vlastnost (každé povolání má jednu, s tím že charisma platí pro všechny)
- bonusy za vysoké vlastnosti jsou max +1
- vlastnosti neovliňují tolik věcí (například síla ovlivňuje naložení, ale nikoliv zásah nebo poškození, obratnost ovlivňuje střelbu ale nikoliv obranu, atd...)
- povoláni jsou: cleric (na první úrovni nemá kouzlo), fighter, magic-user, dwarf, elf, halfling
- na životy si hází všichni d6 bez rozdílu povolání, povolání rozhoduje o četnosti hodů vůči úrovním, nikoliv o velikosti kostky (nestvůry si na životy též hází d6)
- všechny zbraně dávají damage d6 a rozdíl mezi nimi je pouze v bonusu k hodu kostkou, nikoliv ve velikosti kostky
- luky střílí dvakrát za kolo
- jeden univerzální záchraný hod (existují ale rozličné bonusy nebo postihy např. proti jedu, magii, atd... dle různých povolání, mag. předmětů apod.), jedy jsou obvykle smrtící
- Max. level kouzel u kněze je V. stupěň a u kouzelníka VI. stupěň, neexistují kouzelnická kouzla jako: magic missile, mage armor, shield, atd..., kněz má Cure Wounds II jako kouzlo až 4. stupně

Hra odpovídá original Dungeons & Dragons (1974)



Sword and Wizardry – Core Rules:
- postavy dostávají procenta ke zkušenostem (+5%), pokud mají vysokou (alespoň 13) klíčovou vlastnost (každé povolání má jedu, s tím že charisma a wisdom platí pro všechny)
- bonusy za vysoké vlastnosti jsou max +1
- síla již ovlivňuje i zásah a zranění, obratnost i obranu, atd....
- povoláni jsou: cleric (na první úrovni nemá kouzlo), fighter, magic-user, dwarf, elf, halfling
- na životy si všichni hází d6, ale již každou úroveň nezávisle na povolání, povolání pouze určuje následný bonus nebo postih k tomuto hodu, nestůry si hází d8
- zbraně již použivají různé rozsahy kostek nejen d6
- některé zbraně mají bonus +1 na zranění pokud jsou drženy obouruč
- luky střílí dvakrát za kolo
- jeden univerzální záchranný hod (existují ale rozličné bonusy nebo postihy např. proti jedu, magii, atd... dle různých povolání, mag. předmětů apod.), jedy jsou obvykle smrtící
- Max. level kouzel u kněze je 7. stupěň a u kouzelníka 9. stupěň, existují již kouzelnická kouzla jako: magic missile, nebo shield, atd..., kněz má Cure serious wounds jako kouzlo až 4. stupně, rozsáhlejší výběr kouzel

Hra odpovídá original Dungeons & Dragons (1974) + rošíření Greyhawk a Eldrich Wizardy (1979)



Labyrinth Lord – Core Book (revised)
- postavy dostávají procenta ke zkušenostem (+5% nebo 10%), pokud mají vysokou (alespoň 13 nebo 16) klíčovou
- bonusy za vysoké vlastnosti jsou max +3
- vlastnosti olivňují standartní záležitosti (síla již ovlivňuje i zásah a zranění, obratnosti i obranu, atd....)
- povoláni jsou: cleric (na první úrovni má kouzlo), fighter, magic-user, thief, dwarf, elf, halfling
- na životy si házejí různá povolání různýmí kostkami (rozmezi je d4 – d8), nestvůry si hází d8
- zbraně již použivají různé rozsahy kostek nejen d6
- luky nestřílí dvakrát za kolo
- různé druhy záchraných hodů, , jedy jsou obvykle smrtící
- Max. level kouzel u kněze je VII. stupěň a u kouzelníka IX. stupěň, existují již kouzelnická kouzla jako: magic missile, nebo shield, atd..., kněz má Cure serious wounds jako kouzlo až IV. stupně, existuje již Cure critical wounds (V. stupeň) i heal (VI. stupeň)
- nestvůry mají morálku, rozsáhlejší výběr kouzel

Hra odpovídá revisi DnD známe B/X - sada Basic a Expert (1981), jejichž autory jsou Moldvay a Cook



Labyrinth Lord – Advanced Edition Companion
- postavy dostávají procenta ke zkušenostem (+5% nebo 10%), pokud mají vysokou (alespoň 13 nebo 16) klíčovou
- bonusy za vysoké vlastnosti jsou max +3
- vlastnosti olivňují standartní záležitosti (síla již ovlivňuje i zásah a zranění, obratnosti i obranu, atd....)
- povolání a rasy jsou oddělené
- povoláni jsou: cleric (na první úrovni má kouzlo), fighter, magic-user, thief, ranger, paladin, monk, assassin, druid
rasy jsou: dwarf, elf, halfling, half-elf, half-orc, human, gnome
- lze dual classovat
- na životy si házejí různá povolání různýmí kostkami (rozmezi je d4 – d8), nestvůry si hází d8
- zbraně již použivají různé rozsahy kostek nejen d6
- luky nestřílí dvakrát za kolo
- různé druhy záchraných hodů, , jedy jsou obvykle smrtící
- Max. level kouzel u kněze je VII. stupěň a u kouzelníka IX. stupěň, existují již kouzelnická kouzla jako: magic missile, nebo shield, atd..., kněz má Cure serious wounds jako kouzlo až IV. stupně, existuje již Cure critical wounds (V. stupeň) i heal (VI. stupeň)
- pokud v sobě máte více jak jeden lektvar současně, mohou nastat vedlejší účinky
- nestvůry mají morálku, rozsáhlejší výběr kouzel

Hra odpovídá Advanced Dungeons & Dragons (1978)



Průběžne bude upravováno a rozšiřováno.